Kamyk Radzymin MTB Team

Aktualności

Podsumowanie sezonu letniego 2019

Uprawianie kolarstwa górskiego wkręca coraz więcej Polaków. Nic dziwnego, to bardzo dynamiczny i atrakcyjny sport - i dla tych co lubią rywalizację i dla tych… co lubią spędzać czas w otoczeniu przyrody, z dala od zgiełku ulic i hałasu. Właśnie tą dziedziną sportu w naszej gminie zajmuje się drużyna rowerowa Kamyk Radzymin MTB Team. Popularne Kamyki zakończyły właśnie swój trzeci sezon startowy. O jego przebieg i sukcesy zapytaliśmy jednego z członków Teamu Marcina Grucę.

„Sezon 2019 był dla Kamyka przede wszystkim czasem nowych doświadczeń. W tym roku otrzymaliśmy licencję Polskiego Związku Kolarskiego, a co za tym idzie, możliwość startów na zawodach najwyższej rangi w kraju, czyli Pucharze Polski XC oraz Mistrzostwach Polski XC. Żeby wypaść jak najlepiej, przygotowywaliśmy się sumiennie całą zimę. Debiut Kamyków wypadł bardzo dobrze. Już na pierwszych zawodach Pucharu w Białymstoku zgarnęliśmy srebrny medal w kategorii Żak. Największy sukces, w tej samej zresztą kategorii, przyszedł w maju, w Żukowie koło Gdańska. Na bardzo wymagającej i technicznej trasie udało się wygrać całą kategorię! Ścigaliśmy się też w Wałbrzychu, Jeleniej Górze, Lublinie, Głuchołazach i Boguszowie-Gorcach, gdzie zdobyliśmy dodatkowe 4 medale. Łącznie nasz pierwszy start w Pucharze Polski zakończyliśmy z bilansem: 1 złoty, 2 srebrne i 3 brązowe medale.

Równie ważną imprezą dla Kamyków były Mistrzostwa Polski XC. Piękna trasa, położona w malowniczym Mrągowie, okazała się niezwykle trudna technicznie i bardzo wytrzymałościowa. Oprócz całego mnóstwa naturalnych utrudnień, stromych podjazdów czy zjazdów pełnych korzeni drzew, zawodnicy mieli do pokonania sporo sztucznych przeszkód technicznych jak dropy i rockgardeny, czyli zjazdy po kamieniach. Na trasie pojawiło się mnóstwo zawodników, wśród nich czołowi ścigacze z całego kraju, więc rywalizacja nie była łatwa. Mimo iż dopiero debiutowaliśmy na tej rangi zawodach, udało nam się wywalczyć tytuł II Vice Mistrza Polski w kategorii Młodzik.

Ale nie samymi licencjonowanymi, poważnymi zawodami Kamyk żyje! Nie odcinamy się od naszej amatorskiej przeszłości i z przyjemnością startujemy też na mniejszych imprezach. Najważniejszym cyklem, w którym wzięliśmy udział, był Poland Bike Marathon. To świetne zawody dla początkujących i średnio zaawansowanych kolarzy! Poland Bike słynie ze wspaniałej atmosfery, zdrowej i przyjacielskiej rywalizacji bez nadmiernego napinania się na zwycięstwo. Tu można zmagać się z rywalem na trasie, a tuż po wyścigu spokojnie porozmawiać i pośmiać z tego, co wydarzyło się na wyścigach. Starty na Poland Bike’u przyniosły nam również wiele radości i sukcesów. Kolejny raz z rzędu udało nam się wygrać klasyfikację drużynową dzieci do 14 roku życia. Byliśmy pierwsi w klasyfikacji generalnej w wielu kategoriach wiekowych, a w kategorii C3 nasi zawodnicy zawładnęli całym podium!

To dla nas bardzo udany sezon, zdobyliśmy świetne doświadczenie, które na pewno będzie procentować. Oczywiście nie spoczywamy na laurach. Teraz trochę odpoczniemy, a pod koniec roku już zabieramy się do przygotowań do kolejnego sezonu. Będziecie w nim z nami? Trzymajcie mocno za Kamyka!”